Curriculum

Curriculum

ETAPIZAREA INVATARII FUNDAMENTALE A PRIMILOR ANI DE VIATA (3-6/7 ANI)
CURRICULUM CAMBRIDGE EARLY YEARS STAGE FOUNDATION

Abordăm fiecare copil ca fiind unic, cu talente și abilități speciale și un stil de învățare individual.

Recunoaștem că prescolarii se dezvoltă, învață în moduri diferite, in ritmuri diferite, de aceea credem că toate domeniile de învățare și de dezvoltare sunt la fel de importante și sunt interconectate

Îi vedem pe copiii noștri ca elevi competenți în mod natural încă de la naștere, rezilienți, capabili, încrezători și siguri de sine, astfel am conceput un program care să se bazeze pe aceste calități, dezvoltând relații pozitive de susținere pentru a alimenta o abordare curioasă a învățării, în care greșelile sunt privite ca o o parte importantă a procesului de învățare.

În educarea copiilor noștri, pentru a deveni elevi puternici, responsabili și independenți, profesorii noștri sustin că mediul de învățare joacă un rol cheie în extinderea dezvoltării educationale a unui copil.

Curriculum-ul Cambridge Early Years oferă o abordare holistică care se concentrează pe copil și conectează dezvoltarea lui cu lumea și oamenii din jurul lor.

Programa propune un set cuprinzător de stadii de învățare care oferă o structură complexă pentru predare și învățare în trei etape:

 

Early Years 1 (EY1) (pentru vârstele 3-4),
Early Years 2 (pentru vârstele 4-5) și
Early Years 3 (pentru vârstele 5-6/7).

 

Stagiile de învățare reflectă etapele de dezvoltare bine stabilite pentru învățarea copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 6/7 ani.

Etapele nu pot fi niciodată un indicator precis al ceea ce poate face fiecare copil. Fiecare copil are propria cale de dezvoltare, care este modelată de mulți factori, inclusiv de experiența lor personala și cea de origine.

Nivelul actual de cunoștințe, înțelegere și abilități ale unui copil trebuie întotdeauna să fie luat în considerare la planificarea următorilor pași.
Curriculum-ul Cambridge Early Years este un instrument de planificare și etapizare de învățare din cadrul acestuia si este conceput pentru a promova progresul în învățarea de la EY 1 la EY 3 și în continuare în învățământul primar.

Acesta permite dezvoltarea cunoștințelor, înțelegerii și abilităților printr-o abordare spirală: prin revizuirea și implicarea cu subiecte și abilități la niveluri profunde și în contexte diferite de-a lungul etapelor.

Conținutul curriculumului este împărțit în șase domenii:

1. Comunicare, limbaj și alfabetizare

Dezvoltarea alfabetizării implică încurajarea copiilor să citească și să scrie, atât prin ascultarea celorlalți citind, cât și să fie încurajați să înceapă să citească și să scrie singuri.

Copiilor trebuie să li se ofere acces la o gamă largă de materiale de lectură – cărți, poezii și alte materiale scrise, pentru a le aprinde interesul.

Vorbirea, ascultarea, citirea și scrierea sunt cruciale pentru dezvoltarea timpurie a copiilor. Arătând copiilor importanța limbajului prin activități distractive și încurajarea acestora să se angajeze cu o gamă largă de texte, ajută la aprinderea unei curiozități pe parcursul vieții
pentru învățare.

În timp ce programa de învățământ Cambridge timpuriu (Early Years) este concepută pentru predarea și învățarea în limba engleză, folosirea limbii materne a elevilor este, de asemenea, foarte importantă.

Ascultare și atenție: Copiii ascultă cu atenție într-o serie de situații. Ascultă povești, anticipând cu exactitate evenimentele cheie și răspund la ceea ce aud, prin comentarii, întrebări sau acțiuni relevante.
Acordă atenție la ceea ce spun ceilalți și răspund în mod adecvat, în timp ce sunt angajați într-o altă activitate.
Înțelegere: Copiii urmează instrucțiuni care implică mai multe idei sau acțiuni. Ei răspund la întrebări despre „cum?” și „de ce?”, despre experiențele lor, ca răspuns la povești sau evenimente.
Vorbirea: Copiii se exprimă eficient, arătând conștient nevoile ascultătorilor. Folosesc cu precizie formele trecute, prezente și viitoare atunci când vorbesc despre evenimente care s-au întâmplat sau care urmează să se întâmple în viitor. Ei își dezvoltă propriile narațiuni și explicații conectând idei sau evenimente.

Afirmațiile de învățare, vorbire și ascultare de mai jos ilustrează progresul în cele trei etape:
Declarație de învățare / etapă: Copilul este capabil să:
EY 1: Asculte și să răspundă corespunzător în situațiile de zi cu zi, deși nu neapărat imediat.
EY 2: Asculte și să țină cont de ceea ce au de spus alții.
EY3: Asculte și să răspundă în mod adecvat adulților și colegilor familiari și mai puțin familiari.

Până la sfârșitul EY3, obiectivele noastre cheie pentru copii sunt:
Lectură: copiii citesc și înțeleg propoziții simple. Folosesc cunoștințe fonice pentru a decoda cuvintele obișnuite și le citesc cu voce tare, cu precizie. De asemenea, citesc câteva cuvinte folosite des in vorbire. Ei demonstrează înțelegere atunci când vorbesc cu alții despre ceea ce au citit.
Scrierea: copiii își folosesc cunoștințele fonice pentru a scrie cuvinte în moduri care se potrivesc cu sunetele lor vorbite. De asemenea, ei scriu câteva cuvinte obișnuite. Scriu propoziții simple care pot fi citite de ei înșiși și de ceilalți. Unele cuvinte sunt scrise corect, iar altele sunt plauzibile fonetic.

2. Expresie creativă

Expresia creativă le permite copiilor să își comunice ideile și să-și dezvolte imaginația prin artă și design, muzică, dans și dramă. Această zonă curriculară importantă reunește abilități și procese cognitive din întregul curriculum. Declarațiile de învățare de artă și design de mai jos
ilustrează progresul în cele trei etape.

Arta și designul expresiv implică sprijinirea copiilor să exploreze și să se joace cu o gamă largă de materiale, precum și să ofere oportunități și încurajări pentru a-și împărtăși gândurile, ideile și sentimentele printr-o varietate de activități în artă, muzică, mișcare, dans, joc de rol, design și tehnologie.

Declarație de învățare / etapă:
Copilul este capabil să
EY 1: Exploreze calitățile vizuale și tactile din lumea naturală și creată, de exemplu, ajută la realizarea unui „perete feely” cu suprafețe care au texturi diferite (de exemplu: aspru, neted, moale).
EY 2: Răspundă lumilor naturale, făcute și imaginare, prin joc și realizează artă și design; de exemplu: viziteaza o pădure și apoi colaboreaza pentru a picta sau construi propria lor pădure în
miniatură.
EY3: Adune, înregistreze și răspundă la experiențe și informații vizuale din surse naturale și realizate; de exemplu: intocmesc o colecție de texturi de pe suprafețe exterioare folosind impresii și modelare din plastilină.

Până la sfârșitul EY3, obiectivele noastre cheie pentru copii sunt:
Explorarea și utilizarea suporturilor și materialelor: copiii cântă, asculta muzică, dansează și experimentează modalități de a le schimba. Utilizează și explorează în siguranță o varietate de materiale, instrumente și tehnici, experimentând culoarea, designul, textura, forma și funcția.

Imaginar, copiii folosesc ceea ce au învățat despre materiale în moduri originale, gândindu-se la utilizări și scopuri. Ei își reprezintă propriile idei, gânduri și sentimente prin design, tehnologie, artă, muzică, dans, joc de rol și povești.

3. Matematică

Matematica presupune oferirea copiilor de oportunități de a-și exersa și a-și îmbunătăți abilitățile în numărarea cifrelor, calcularea unor probleme simple de adunare și scădere și descrierea formelor, spațiilor și măsurilor.

La o vârstă fragedă, este important să îi ajutam pe copii să recunoască impactul matematicii asupra vieții de zi cu zi. Prin jocuri și activități, putem introduce copiii în limbajul matematic, gândirea și conceptele de care vor avea nevoie atunci când vor începe educația
primară. Afirmațiile de învățare din formă, spațiu și măsură de mai jos ilustrează progresia în cele trei etape:

Declarație de învățare / etapă:
Copilul este capabil să
EY 1 Recunoască și vorbească despre tiparele din mediu.
EY 2 Copieze și să creeze modele simple, repetate ale unităților (de ex. [Roșu, albastru]; [roșu, albastru galben]; [roșu, albastru, albastru]; [roșu, albastru, albastru, galben]) și să spună ce va urma în tipar.
EY3 Folosească un limbaj familiar pentru a descrie secvențe de elemente, inclusiv identificarea erorilor în modelele de culoare, formă sau dimensiune, de exemplu: pătrat, triunghi, cerc, cerc, etc.

Până la sfârșitul EY3, obiectivele noastre cheie pentru copii sunt:
Numere: copiii numără în mod fiabil cu cifre de la 1 la 20, le plasează în ordine și spun ce număr este, cu unul mai mult sau cu unul mai putin decât un număr dat.
Folosind cantități și obiecte, ei adună și scad două numere dintr-o singură cifră și numără înainte sau înapoi pentru a găsi răspunsul.
Rezolvă probleme, inclusiv dublarea, înjumătățirea și partajarea.
Formă, spațiu și măsuri: copiii folosesc limbajul cotidian pentru a vorbi despre dimensiune, greutate, capacitate, poziție, distanță, timp și bani pentru a compara cantitățile și obiectele, pentru a rezolva probleme.

Ei recunosc, creează, descriu tipare, explorează 12 caracteristici ale obiectelor și formelor cotidiene folosind limbajul matematic pentru a le descrie.

4. Dezvoltare personală, socială și emoțională

Această zonă sprijină bunăstarea și realizarea copiilor în toate celelalte domenii ale învățării lor. Îi ajută să dezvolte învățarea socială și să dezvolte prietenii, să-și regleze răspunsurile emoționale, să răspundă nevoilor celorlalți, să dezvolte stima de sine și încrederea. Afirmațiile de învățare de mai jos ilustrează progresul în cele trei etape.

Declarație de învățare / etapă:
Copilul este capabil să
EY 1 Reflecte la activitățile și experiențele lui, spunând ce i-a plăcut și ce nu i-a plăcut.
EY 2 Reflecte asupra activităților și experiențelor lui, spunând de ce ii plac unele activități mai mult decât altele, vorbind despre realizările și provocările lui.
EY3 Să se alăture discuțiilor de grup, dezbaterilor despre activitățile și experiențele lui, contribuind cu idei relevante și oferind câteva explicații personale.

Încrederea în sine și conștientizarea de sine: Copiii sunt încrezători să încerce noi activități și spun de ce le plac mai mult unele activități decât altele. Sunt încrezători să vorbească într-un grup familiar, vor vorbi despre ideile lor și vor alege resursele de care au nevoie pentru activitățile alese. Ei spun când au nevoie sau nu au nevoie de ajutor.

Gestionarea sentimentelor și comportamentului: Copiii vorbesc despre modul în care ei și ceilalți manifestă sentimente, vorbesc despre comportamentul propriu și al celorlalți, despre consecințele acestuia și știu că un anumit comportament este inacceptabil. Lucrează ca
parte a unui grup sau clasă, înțeleg și respectă regulile. Ei își adaptează comportamentul la diferite situații și iau pas cu pas schimbările de rutină.

Crearea de relații: Copiii se joacă în mod cooperativ, alternând cu ceilalți. Ei țin cont de ideile celuilalt, despre cum să își organizeze activitatea. Ei arată sensibilitate față de nevoile și sentimentele altora și formează relații pozitive cu adulții și alți copii.

5. Dezvoltarea fizică

Curriculumul nostru încurajează copiii să dezvolte abilități de mișcare prin joc, promovând atitudini pozitive față de exerciții, punând bazele unei vieți sănătoase și active. Afirmațiile de învățare de mai jos ilustrează progresul în cele trei etape.

Declarație de învățare / etapă:
Copilul este capabil să:
EY 1 Răspundă în mod adecvat la instrucțiunile de mișcare, inclusiv în conținuturi imaginative, de exemplu, „Stomp as an elephant.”, „Salt de la stâncă la stâncă.”, „Răsuciți-vă pentru a vedea dacă piratul vă urmărește.”
EY 2 Respecte regulile de bază și secvențele instrucțiunilor simple de mișcare, inclusiv instrucțiunile care conțin un limbaj direcțional simplu, de exemplu, „Întindeți-vă”, „Crouch down”.
EY3 Urmeze instrucțiunile de mișcare și regulile de bază, inclusiv instrucțiunile care includ stânga și dreapta, de exemplu „Salt la stânga”, „Pas lateral la dreapta”.

Mișcare și manipulare: Copiii prezintă un bun control și coordonare în mișcări mari și mici. Se mișcă cu încredere într-o serie de moduri, constientizand spațiul în siguranță. Ei manipulează echipamentele și instrumentele în mod eficient, inclusiv creioane pentru scris.
Sănătate și îngrijire personală: copiii știu importanța exercițiilor fizice pentru o sănătate bună, a unei diete sănătoase și vorbesc despre modalități de a păstra sănătatea. Ei își gestionează cu succes propriile 11 reguli de igienă de bază și nevoile personale, inclusiv
îmbrăcarea și mersul la toaletă independent.

6. Înțelegerea lumii

Curiozitatea naturală a copiilor trebuie încurajată, astfel încât să fie pregătiti să reflecte, să pună la îndoială, să exploreze, să interacționeze si să fie ghidați în înțelegerea lor despre lume.
Această zonă a curriculumului pune bazele unor serii de discipline diferite din învățământul primar și nu numai, inclusiv știința, alfabetizarea digitală, istoria, geografia și educația religioasă.
Afirmațiile de învățare din gândirea științifică de mai jos ilustrează progresul pe etape.

Declarație de învățare / etapă:
Copilul este capabil să
EY 1 Urmeze instrucțiunile pentru cultivarea plantelor din semințe și să vorbească despre observațiile lor pe măsură ce plantele cresc.
EY 2 Crească și îngrijească diferite plante, știind că au nevoie de lumină și apă pentru a supraviețui.
EY3 Crească și îngrijească diferite plante, explorând ceea ce face diferența cu cât de bine crește o plantă (de exemplu, nu dă prea multă apă, unele plante cresc bine numai în cele mai însorite
locuri din grădină).

Până la sfârșitul EY3, obiectivele noastre cheie pentru copii sunt:
Oameni și comunități: copiii vorbesc despre evenimentele trecute și prezente în propria lor viață și în viața membrilor familiei. Știu că alți copii nu se bucură întotdeauna de aceleași lucruri și sunt sensibili la acest lucru. Ei știu despre asemănări și diferențe între ei și ceilalți, între
familii, comunități și tradiții.

Lumea: copiii știu despre asemănări și diferențe în raport cu locurile, obiectele, materialele și ființele vii. Ei vorbesc despre caracteristicile propriului mediu și despre modul în care mediile ar putea varia între ele. Copiii fac observații despre animale și plante și explică de ce apar unele lucruri și vorbesc despre schimbări.

Tehnologie: copiii recunosc o gamă de tehnologii utilizate în locuri precum case și școli.
Ei selectează și folosesc tehnologia în scopuri specifice.

În conformitate cu misiunea, viziunea și obiectivele generale ale Centrului Educational “Cambridge Success” , programul curricular Cambridge Early Years Foundation își propune să:

  • Ofere un mediu de învățare sigur, în care toți copiii se simt apreciați și susținuți
  • Ofere o bază sigură prin furnizarea de oportunități de învățare și dezvoltare planificate în jurul nevoilor și intereselor fiecărui copil, evaluate și revizuite în mod regulat
  • Facă din învățare un proces distractiv, semnificativ și antrenant în care elevii sunt implicați activ
  • Lege învățarea la clasă de lumea din afara clasei
  • Asigure calitatea și coerența programului de la începutul anului, astfel încât fiecare copil să facă progrese
  • Formeze un parteneriat strâns cu părinții, ținându-i bine informați cu privire la progresul copilului lor și domeniile în care ar putea fi nevoie de sprijin suplimentar
  • Pregăteasca copiii pentru intrarea cu succes în clasa