Testele de limbă pentru copii – încurajare blândă sau prea mult stres?

Calificările Starters Cambridge English sunt create special pentru copiii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani.

Există trei niveluri, numite Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers și fiecare nivel cuprinde patru componente care testează abilități lingvistice diferite: ascultarea, citirea și scrierea și vorbirea. Testele sunt concepute pentru a învăța limba engleză distractiv și plăcut oferind copiilor și familiilor lor șansa de a sărbători realizările acestora în limba engleză. Din acest motiv, testele folosesc activități adecvate vârstei și imagini colorate, iar toți candidații primesc un certificat care semnifică realizarea lor sub forma a 1-5 scuturi pe hârtie.

Acest articol folosește dovezi din cercetările în limba engleză Cambridge în școli din Spania, Taiwan și Vietnam pentru a arăta modul în care programul Starter-Movers-Flyers îi motivează pe copii, îi încurajează și pe profesorii lor să învețe întreaga gamă de abilități lingvistice și să-i ajute pe ei și profesorii lor să vadă unde trebuie să se îmbunătățească.

Testele pliate pe obiectivele copiilor

Copiii consideră starterele Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers ca fiind legate de obiectivele lor din viață.

De exemplu, sondajele noastre sugerează că majoritatea elevilor tineri sunt de acord că învățarea limbii engleze va fi utilă pentru ei atunci când „învață lucruri noi”, pentru studii în străinătate sau pentru îmbunătățirea perspectivelor lor de angajare. Profesorii recunosc că stabilirea testelor ca obiective de învățare este foarte motivantă pentru cursanți; Un profesor din Madrid a spus că „testele le oferă elevilor un obiectiv pentru a lucra. Studenții știu că testele vor fi bune pentru viitorul lor [2]. Această creștere a motivației este observată la comportamentul din clasă – profesorii au tras concluzia ca elevii au devenit mai susceptibili în ceea ce privește învățarea limbii engleze, au muncit mai mult și au acordat mai multă atenție după ce au fost introduse calificările Cambridge English pentru cursanții tineri. De exemplu, un profesor din Navarra a comentat „Ideea de a face un examen care nu este de aici, nu din Navarra, îi face pe elevi să se simtă importanți și pentru motivație este foarte bună. Ce au spus copiii: ‘Oooh, o să invăț pentru Movers, iar o altă persoană de la o altă școală vine să mă evalueze.’ Cred că le place mult. Și partea cea mai buna in acest context este ca o vor lucreaza din ce in ce mai eficient ”[3].

Aceste descoperiri se aliniază bine cu teoriile motivaționale ale învățării limbii a doua. De exemplu, sistemul „sine motivațional” propus de prof. Zoltán Dörnyei de la Universitatea Nottingham, sugerează că elevii se imaginează pe ei înșiși când vorbesc în limbă a doua, iar aceste imagini ale viitorului lor îi încurajează și îi motivează în studiile lor [6] . Din cercetări, se pare că pregătirea pentru Starter, Movers și Flyers oferă copiilor o viziune concretă asupra viitorului lor vorbind engleza.

Dezvoltând 5 noi abilități

Cadrul European Comun de Referință (CECR), elaborat de Consiliul Europei, prezintă un set de criterii pentru evaluare limbilor străine [6]. În CECR, limbajul cuprinde 5 abilități: citirea, scrierea și ascultarea, precum și producția și interacțiunea verbală. Testele evaluează toate aceste cinci abilități. Studiile de impact în limba engleză din Cambridge sugerează că introducerea testelor încurajează profesorii să se concentreze pe toate cele cinci abilități, iar profesorii și școlile percep testele ca fiind echilibrate și complete.

Introducerea Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers este, de asemenea, cunoscută a fi utilă pentru practicile din clasă ale profesorilor; profesorii din studiile noastre și-au evaluat predarea și s-au concentrat pe abilități specifice sau conținut inclus în teste [2, 3]. De exemplu, profesorii au încorporat mai multe activități de comunicare în lecții.

Profesorii au comentat că activitățile de comunicare au îmbunătățit încrederea copiilor în a vorbi; de exemplu, un profesor din Navarra a comentat „Conversația cu cineva despre care ei nu știu dezvoltă încrederea elevilor”. Alte cercetări efectuate în Vietnam [5] au relevat faptul că, după introducerea testelor, mulți profesori au început să împartă obiectivele (adică standardele sau nivelurile la care lucrează) cu elevii, o practică arătată, de asemenea, în cercetarea educației pe termen lung, care este puternic legată de câștigurile crescute ale învățării .

Ca urmare a acestor schimbări în practicile de predare, educația de limbă engleză a tinerilor studenți este probabil să fie mai echilibrată în toate abilitățile de limbă principală, iar elevii sunt mai susceptibili să înțeleagă și să fie motivați de obiectivele spre care aspiră.

Ajutarea copiilor să-și cunoască punctele tari și punctele slabe

Abilitățile cursanților pot varia în cinci abilități. De exemplu, un cursant poate fi puternic în ascultare și vorbire, dar mai slab la citit și scris. Un avantaj al Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers este că performanțele pe fiecare parte a testului (ascultarea, citirea și scrierea, vorbirea) sunt raportate separat. Candidații primesc până la cinci „scuturi” pentru prestația lor din fiecare parte.

Cercetările din psihologia educațională indică faptul că feedback-ul este cel mai eficient atunci când persoana se raportează la sarcini specifice și se concentrează asupra modului de îmbunătățire a performanței [8]. De asemenea, cercetările noastre au arătat că introducerea Cambridge English: Young Learners face ca punctele forte și punctele slabe ale elevilor să fie clare în moduri concrete care îi ajută pe profesori și cursanți să știe pe ce să se concentreze. De exemplu, profesorii folosesc practici de performanță la teste și exerciții care sunt similare celor din programul Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers pentru a oferi feedback mai detaliat elevilor [3].

Mai mult, școlile au observat că elevii folosesc feedback-ul de la teste și activități pentru a se concentra pe îmbunătățirea domeniilor în care sunt slabi [2]. De exemplu, un profesor din Madrid spune că:  „studenții spun „Am obținut o notă proastă în ascultare – ce pot face despre asta? ” Ei văd probleme specifice și vor să le rezolve … acum studenții sunt mult mai conștienți de sine în ceea ce privesc punctele tari și punctele slabe ale acestora decât erau acum câțiva ani ”.

În cele din urmă, conștientizarea părinților cu privire la teste contribuie la învățare și motivație, deoarece familiile sunt foarte importante în viața copiilor mici. Școlile spun că odata cu adoptarea Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers, părinții sunt mai conștienți de punctele forte și punctele slabe ale copiilor lor, datorită școlilor care folosesc rezultatele testelor pentru a crește comunicarea cu părinții despre progresul copiilor lor [2].

Teste în concordanță cu evoluția cognitivă a copiilor

Studenții tineri diferă semnificativ de adulți în ceea ce gândesc și învață [9-11]. De exemplu, capacitatea de memorie și procesare copiilor este mai limitată decât la adulții. Copiii au abilități de raționare mai puțin mature și sunt mai puțin capabili să facă diferențe decât adulții. De asemenea, aceștia sunt mai puțin conștienți de propria lor învățare, ceea ce este important pentru procesarea informațiilor, acționând strategic și eficient în luarea deciziilor (încep să înțeleagă ca perspectiva altora poate fi diferită de a lor). De asemenea, au cunoștințe și experiență mondială mai limitate decât adulții. Este important de stiut că abilitățile de limbă primară ale elevilor tineri și abilitățile interacționale nu se vor dezvolta la potențial maxim timpuriu fără un suport semnificativ. Testele Cambridge se pare ca rezolvă si se preocupă de aceste nevoi.

Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers sunt adaptate publicului lor în mai multe moduri :

  • Pe parcursul testelor sunt utilizate indicii vizuale și ilustrații colorate.
  • Cerințele de citire și scriere sunt reduse.
  • Testele de ascultare folosesc întrebări vizuale cu alegere multiplă și material adecvat grupului de vârstă.
  • Subiectele includ conținut care este familiar pentru tinerii cursanți, de exemplu, obiecte de zi cu zi, animale, mâncare.
  • Testele de vorbire implică conversații simple, întrebări simple și nu folosesc un format solicitant având în vedere abilitățile interactive pentru copii.
  • Schela (adică suport pentru a ajuta un elev să reușească într-o sarcină) este concepută în sarcinile de testare, cu o progresie clară în fiecare abilitate de la sarcini / întrebări riguroase.
    În plus, solicitările de examinare ca vorbitor oferă mai multe schele pentru candidații care au nevoie de sprijin pentru anumite sarcini. Această abordare flexibilă și adaptabilă, care face parte din testele de vorbire față în față, este importantă pentru copii, deoarece deseori nu au dezvoltat încă pe deplin gândirea strategică și social skills și le permite candidaților atât mai puternici cât și mai slabi să își arate abilitățile de engleză.

În cercetarea noastră, profesorii declară că exercițiile din Starter pre-A1, A1 Movers și A2 Flyers sunt bine orientate către nivelul de dezvoltare si capacitate adecvat studenților tineri, subiectele sunt potrivite și testele sunt ușor de pregătit. Profesorii apreciază, de asemenea testele ca o introducere blândă care ajută la pregătirea studenților pentru examenele mai dificile din viitor [3].

Referințe

  1. https://www.cambridgeenglish.org/blog/benefits-of-cambridge-assessment-english-tests-for-young-learners/
  2. Ashton, K., A. Salamoura, and E. Diaz, The BEDA impact project: A preliminary investigation of a bilingual programme in Spain. Research Notes, 2012. 50: p. 34-42.
  3. Breeze, R. and H. Roothooft, Final Report: Implantation of Cambridge English: Young Learners exams in Spanish schools: Teacher Perspectives and washback on classroom practice. 2013.
  4. Khalifa, H., et al., Taiwan Impact Study. Cambridge English Language Assessment Research & Validation Report, 2012.
  5. Khalifa, H., T. Nguyen, and C. Walker, An investigation into the effect of intensive language provision and external assessment in primary educatin in Ho Chi Minh City, Vietnam. Research Notes, 2012. 50: p. 34-42.
  6. Dörnyei, Z., The L2 motivational self system, in Motivation, language identity and the L2 self. 2005, Multilingual Matters: Bristol.
  7. Council of Europe, Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. 2001, Cambridge: Cambridge University Press.
  8. Hattie, J. and H. Timperley, The power of feedback. Review of Educational Research, 2007. 77: p. 81-112.
  9. Field, J., Cognitive validity of tests of listening and speaking designed for young learners, in Studies in Language Testing. Forthcoming.
  10. Goswami, U., Cognitive development: The learning brain. 2008, New York: Psychology Press.
  11. Meadows, M., The Child as Thinker. The development and acquisition of cognition in childhood. 2nd ed. 2006, Hove: Routeledge.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *