Invățarea limbii engleze in contextul pandemiei COVID-19

Deoarece multe țări au impus o blocare a circulației, și multe școli și-au închis ulterior ușile, un număr mare de profesori anterior tech-timizi sunt nevoiți să învețe foarte repede să predea folosind resurse online. Acest lucru ar putea fi efectuat prin furnizarea de lecții folosind săli de clasă virtuale sau furnizarea de materiale online de studiu autodidact pentru studenți, ambele cu potențial ridicat pentru noi moduri de predare a materiei.

De la apariția internetului în anii 1990, profesorii de limba engleză au avut ceea ce ar putea fi descris ca o relație dificilă cu tehnologia. Formarea inițială a profesorilor a fost lentă în a accepta modalități digitale de predare și învățare, ceea ce înseamnă că mulți profesori consideră că au fost slab pregătiți să folosească tehnologia în predarea lor (Clark, 2018). Prin urmare, mulți profesori au fost rezistenți la valul digital care a revoluționat alte domenii ale vieții noastre, spre exemplu abundența dizpozitivelor inteligente printre care majoritatea telefoanelor mobile.  De înțeles că există o serie de griji pe care profesorii o au în ceea ce privește introducerea tehnologiei în predare.  Trei dintre cele mai frecvente sunt:

  • Tehnologia înseamnă izolare – interacțiunea cursant-profesor este limitată, și nesimilară cu modul în care limba engleză va fi folosită de aceștia în lumea reală
  • Profesorii devin inaccesibili, și esența de predare este pierdută.
  • Dezoltarea tehnologiei, în special inteligența artificială (AI), va însemna în curând că profesorii sunt concediați.

Pentru a face față acestor prejudecăți vom prezenta o lista de răspunsuri: 

Tehnologia înseamnă izolare?

Nu tocmai, în multe situații, tehnologia poate facilita interacțiunea. Trebuie doar să ne gândim câți dintre noi ne folosim acum telefoanele și rețelele sociale, cum ar fi WhatsApp sau Facebook, pentru a comunica. Acest lucru poate fi valabil și în ceea ce privește interacțiunea într-un mediu virtual de învățare – dacă este gestionat corect, oportunitățile de utilizare a limbajului pot fi optimizate, iar elevii vor avea o mulțime de interacțiuni între ei Și, fie că ne place sau nu, aceste forme de interacțiune, mediate prin canale digitale, reprezintă acum un procent ridicat de interacțiuni în „lumea reală”.

Profesorii de limbă engleză devin inaccesibili?

Profesorii de limbă engleză au încetat de mult timp să mai creadă că au o disciplină statică, în care profesorii sunt în primul rând transportatori de cunoștințe declarative, adică fapte sau informații. În zilele noastre, profesorii de limba engleză sunt mai bine apreciați ca facilitatori de învățare, care oferă oportunități pentru elevii lor și feedback pentru a sprijini îmbunătățirea sistemului. Prin urmare, esența predării nu este ceva fix, ci mai degrabă dinamic, adaptându-se la contextul și situația în care se află fiecare profesor. Facilitarea învățării prin tehnologie este un efort foarte calificat și, în multe contexte, poate oferi un sprijin cu adevărat util clasei, oferind elevilor șansa de a învăța în moduri noi și interesante.

Impactul inteligenței artificiale?

Inteligența artificială este un spectru al secolului 21 care bântuie multe profesii. Cu toate acestea, un studiu în care locurile de muncă sunt susceptibile de a fi înlocuite cu AI în viitor (Frey & Osborne, 2013) a constatat că șansele ca profesia de profesor să dispară erau în jur de 0,007% adică foarte scăzut. Mai ales în comparație cu alte locuri de muncă cum ar fi Asistenți de Bibliotecă (0.95%), Real Estate Brokers (0.97%) și Telemarketers (0.99%).

Acest lucru se datorează faptului că predarea este un loc de muncă complex, care necesită o gamă largă de competențe cum ar fi cunoștințele de subiect, managementul clasei, abilități motivaționale, furnizarea de feedback, diferențierea de învățare, rezolvarea problemelor, inteligența emoțională, consiliere, etc – lista este aproape fără sfârșit.

Acest lucru contrastează cu starea actuală a AI, care poate fi descrisă ca fiind „specifică domeniului”, adică cu înaltă calificare, dar într-un anumit domeniu, de exemplu, să joace șah, să conducă o mașină, să recunoască fețele umane sau vorbirea.  Abilitățile „generale de domeniu” pe care le posedă un profesor și interacțiunea complexă dintre acestea nu vor fi egalate prea curând de mașini.

Cum ajută Cambridge English?

Câteva dintre motivele pentru care profesorii au fost lenți în a adopta noi modalități de predare prin tehnologie a fost pentru că, în multe contexte, lipsa motivației din partea școlilor și / sau resurse pentru soluții tehnologice la clase, și, prin urmare, cererea de profesori calificați digital slabă. Acest lucru este în continuă schimbare, alimentat de nevoia sistemelor noastre de educație pentru a-i face pe elevi să învețe în aceste vremuri dificile.

Prin urmare, există o necesitate clară și imediată pentru dezvoltarea profesională în predare prin tehnologie pentru mulți profesori din întreaga lume, iar Cambridge English reușește să sprijine această nevoie printr-o serie de inițiative:

  • În primul rând, un curs gratuit Massive Open Online (MOOC) – Predarea limbii engleze online – a fost lansat pentru a ajuta profesorii să dobândească abilitățile necesare pentru a preda online.  Prima iterație a cursului a atras peste 50.000 de participanți.
  • Apoi, o serie de webinarii a început să ajute profesorii care lucrează practic. Acestea includ titluri precum „Reziliența: predarea în vremuri grele” și „Gestionarea interacțiunii și feedbackului în sala de clasă virtuală”.
  • De asemenea, a fost realizată o pagină web specială numită Supporting Every Teacher, care reunește o serie de resurse didactice utile, ar fi planuri de lecții, activități online, și resursa emblematică Write & Improve, care le permite elevilor să obțină feedback imediat cu privire la scrierea lor prin intermediul algoritmului nostru inovator AI.
  • În cele din urmă, pentru cei dintre voi implicați în pregătirea elevilor pentru examenul A2 Key for Schools, Exam Lift este o nouă aplicație gratuită disponibilă de pe Google Play și Apple Stores, care oferă materiale de practică captivante și motivante pentru elevi pentru studiu autodidact.

De asemenea, continuăm să oferim serviciile noastre ministerelor educației în această perioadă. O colecție de materiale, inclusiv cele menționate mai sus, de la noi și organizația noastră soră Cambridge University Press sunt disponibile.

Recunoaștem că acestea sunt vremuri dificile, dar sperăm că această formare și aceste resurse pot sprijini într-un mod semnificativ profesorii care folosesc furnizarea de clase virtuale sau producătoare de resurse online, poate pentru prima dată. „No matter how dark the cloud, there is always a thin, silver lining, and that is what we must look for” Un proverb ce ne spune că oricât de problematică ar fi o situație, există întotdeauna un aspect bun în privința ei și pe acela trebuie să-l abordăm, vom vedea că învățarea online, cu avantajele pedagogice pe care le oferă, devine o parte integrantă și mai eficientă a predării în întreaga lume.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *